خواص روغن درخت چای برای رشد مو
نوشته شده توسط : salamati

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای، یک روغن ضروری است که از بوته درخت چای استخراج می شود. آن، بومی استرالیاست و دارای خواص ضد میکروبی قوی می باشد که آن را به یک داروی محبوب برای درمان مشکلات پوست و پوست سر تبدیل کرده است. آن اغلب در محصولات آرایشی مانند شامپوها و نرم کننده ها و برای درمان مشکلاتی مانند شوره سر و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن درخت چای چگونه رشد مو را افزایش می دهد؟

روغن درخت چای، گردش خون را بهبود می بخشد که به دفع سموم و تحریک فولیکول های خفته مو کمک می کند. خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای تضمین می کند که موهای شما سالم و تمیز می مانند. بهبود سلامت پوست سر باعث می شود فولیکول ها بیشتر پذیرای مواد مغذی شوند و منافذ باز شده به افزایش رشد مو بدون مانع کمک می کنند.

چگونه از روغن درخت چای استفاده کنیم؟

 

پیش از استفاده از روغن درخت چای لازم است به چند نکته توجه کنید:

با توجه به روش­های مختلف تهیه این روغن، هر نوع روغن درخت چای تولید شده را امتحان نکنید. توجه کنید که همیشه از روغن خالص و باکیفیت استفاده کنید. زیرا در بسیاری از مواقع ترکیبات اضافه شده به آن موجب افزایش چربی پوست و همچنین ایجاد آکنه و آسیب­‌های پوستی می‌شود. پیش از استفاده از این روغن مقدار بسیار کمی از آن را روی بازوی خود امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که روغن درخت چای یک روغن اسانسی است و نباید به صورت تکی استفاده شود. باید این روغن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. بهترین روغن حامل برای ترکیب با این روغن، روغن هسته انگور است.

چند قطره روغن درخت چای را با مقداری روغن هسته انگور ترکیب کنید و هر شب 2 تا 4 قطره از این ترکیب را در آخرین مرحله از روتین پوستی خود به پوست بمالید. اجازه دهید این ترکیب تا صبح روی پوست صورت‌تان باقی بماند. سپس آن را بشویید و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 

فواید روغن درخت چای برای مو

 

خواص روغن درخت چای نه­ تنها محدود به سلامت پوست و رفع جوش و آکنه نمی‌شود بلکه درمان مناسبی برای رفع آسیب­های مربوط به موها است. خوشبختانه این روغن امروزه در تهیه لوازم بهداشتی، کرم­ها و شامپوهای مختلف استفاده شده و قابل دسترس است. با وجود مواد شیمیایی فراوانی که در محصولات شست­و­شوی مو یافت می‌شود فولیکول­های مو به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارند. در حقیقت ما با هربار شست­و­شوی موها در واقع آنها را در خطر ریزش یا شکستگی و آسیب قرار می­دهیم. استفاده از این روغن برای موها می‌تواند در حفظ سلامتی مو، کمک به رشد نرمال، حفظ رطوبت و نرمی و همچنین جلوگیری از ریزش آن­ها کمک شایانی کند.

رفع شوره سر: علت شوره سر معمولا یک نوع قارچ است که در کف سر ایجاد می‌شود. یکی از فواید روغن درخت چای این است که با این قارچ مبارزه می‌کند و آن را از بین می‌برد. بنابراین اگر موهای شما شوره دارد از این روغن برای درمان آن استفاده کنید و مطمئن باشید که مشکل شما کاملا درمان می‌شود.

 

رفع ریزش مو: ممکن است موها به دلایل مختلفی دچار ریزش شوند. ریزش موها باعث می‌شود که موها کم‌پشت شده و زیبایی خود را از دست بدهند. روغن درخت چای یک محصول ارگانیک و بسیار موثر برای درمان این مشکل شماست. این روغن التهاب پوست سر را از بین می‌برد و ریزش موها متوقف می‌شود.

خانم یا آقا ندارد . همه به دنبال راهی برای پر پشت شدن ، خوش حالتی و سلامت موهای خود هستند.

ما به شما شامپو رشد مو بایوفل کانادا را معرفی می کنیم .

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کاناداشامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

قطع فوری ریزش و رشد مجدد موها و درمانی کاملا قطعی برای تمامی الگوهای ریزش مو در هر سنی تنها با شامپو ضد ریزش بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل باعث شده این شامپو رشد مو گیاهی درلیست محصولات مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران نیز باشد .

خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو ، بهترین هدیه برای موهای شما

فواید روغن درخت چای برای مو

استفاده موضعی از روغن رقیق شده درخت چای می تواند به بهبود سلامت پوست سر و بهبود جریان خون در پوست سر کمک کند.

  • درمان شوره سر: روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد قارچی می تواند در درمان شوره سر موثر باشد. می توان آن را به شامپو اضافه کرد یا با روغن حامل رقیق کرد و قبل از شامپو کردن روی پوست سر ماساژ داد.
  • رشد مو: روغن درخت چای می تواند با باز کردن انسداد فولیکول های مو و تغذیه پوست سر به رشد مو کمک کند. می تواند به بهبود جریان خون در پوست سر و تحریک رشد مو کمک کند.
  • سلامت پوست سر: همچنین این روغن می تواند با کاهش التهاب و خارش پوست سر به بهبود سلامت پوست سر کمک کند. همچنین می تواند به تنظیم تولید چربی و جلوگیری از عفونت پوست سر کمک کند.
  • درمان شپش: این روغن به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن می تواند برای درمان شپش سر استفاده شود. می تواند به کشتن شپش ها و تخم های آنها کمک کند و از آلودگی مجدد جلوگیری کند.
  • حالت دهنده مو: این روغن می تواند به حالت بخشیدن به موها کمک کند و آنها را براق و سالم جلوه دهد. می تواند به مرطوب کردن موها و کاهش موخوره کمک کند

ترکیبات

روغن درخت چای عمدتاً از ترپنوئیدها از جمله ترپینن-4-اول، آلفا-ترپینئول تشکیل شده است. این ترکیبات دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی هستند که روغن درخت چای را در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها موثر می‌سازد.

چند وقت یکبار باید از آن استفاده کنید؟

هنگامی که تست حساسیت را انجام داده و متوجه شدید که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی پوست شما بی خطر است، می توانید این روغن را دو بار در روز به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست صبح و عصر خود روی ناحیه آسیب دیده بمالید..

به دنبال ماسک مناسبی برای داخل حمام هستید که هم نرم کننده و هم درمان کننده مو باشد؟

چرا از ماسک ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفل استفاده نمی کنید؟

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کاناداماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

این ماسک مو ضد ریزش به دلیل ساختار ارگانیک و درمانی خود مناسب استفاده هم بر ریشه و هم ساقه موها است ، که علاوه نرم کنندگی مو باعث درمان ریزش و رشد مجدد موها نیز می باشد.

با هر الگوی ریزش مویی که درگیر هستید ، ماسک ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس بایوفل بهترین انتخاب برای حل مشکل شماست.

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو بایوفل زیبا ترین هدیه برای موهای زیبای شما است.

ایمنی و اقدامات احتیاطی:

قبل از استفاده آن را به درستی رقیق کنید. زیرا می تواند باعث تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

روغن درخت چای هرگز نباید خورده شود و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

زنان باردار و شیرده باید قبل از استفاده از روغن درخت چای با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.

نحوه استفاده

روغن درخت چای  را بهتر است با روغن های حامل  نظیر روغن زیتون، نارگیل یا بادام مخلوط کنید . برای این کار می توانید 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را با 12 قطره روغن حامل ترکیب کنید





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: